Ma gandesc ca toata lumea stie ce este un director web ( un site, structurat pe categorii din toate nisele in cele mai multe cazuri, care iti da posibilitatea gratuita de a-ti adauga propriul link cu scopul de a ranka in motoarele de cautare).
Inca directoarele web reprezinta cea mai simpla metoda de a face o campanie de link building . Aceasta metoda invechita si tot mai ineficienta din punct de vedere seo este practicata pe bani de nimic de catre “meseriasii in domeniu” . Din pacate la exemplu de spam: “iti inscriem situl in 500 de directoare web romanesti pt 10 eur” , cad tot mai multi clienti , care dupa o vreme se trezesc cu site-urile penalizate de catre motoarele de cautare.
Studiu de caz : ineficienta directoarelor web
Acu 3 saptamani am anuntat pe twitter ca vreau sa testez eficienta a sitemap.xml pentru un director mai vechi si anume all-url.com spre care nu se mai duc link-uri de o perioada buna de timp, dar primeste zilnic noi link-uri spre a fi aprobate (aprobarea se face manual) . Anul trecut acest site avea PR 3 si peste 3.500 de link-uri indexate.
In 21 mai 2010 am creeat si adaugat in google webmaster tools un sitemap.xml pentru acest director care avea inclus un numar de 11.898 de link-uri . Pe atunci erau indexate in google 149 de pagini :
La 3 saptamani dupa ce am adaugat acel sitemap.xml in google , treaba cu indexarile nu s-a schimbat prea mult, acum fiind indexate 200 de pagini (am vrut sa vad cat demult ajunta sitemap un site, daca acel site nu este “stimulat” si cu back link-uri). In toata aceasta perioada au fost aprobate manual peste 300 de link-uri in acest director .
Mai jos am sa prezint starea altor directoare web a caror pagini nu sunt in totalitate indexate, ba mai mult pe zi ce trece au indexate tot mai putine pagini. Pentru aceasta am folosit topul afisat pe dirpedia.ro . Fiecarui link ii s-au adauga numarul de pagini indexate:
Concluzie
Tot mai putine directoare web merita sa fie folosite in campaniile de promovare web.
Daca folosesti directoarele ca modalitate de link building nu trebuie sa fi deloc surprins daca in timp se observa scaderi de IBL-uri catre situl tau, pur si simplu google nu mai indexeaza toate paginile acestora.
Doar o campanie continua de promovare pentru a obtine link-uri din mai multe surse ( bloguri, articole, forum, social media, etc ) iti poate asigura o pozitie buna in SERPS .
Sitemap.xml nu face minuni singur daca nu este ajutat cu link-uri de calitate spre pagina (si paginile interne ale acestuia) pentru care a fost generat.
Nu pune nicidata back link spre un director care cere acest lucru, te poti trezi in scurt timp ca pagina unde era postat link-ul tau sa nu mai fie indexata in google, in timp ce tu ii transferi “putere” acelui site care nu te ajuta cu nimic.
Majoritatea directoarelor din Romania sunt lasate in “paragina”.
Tu cat timp crezi ca se vor mai folosi directoarele in serviciile seo ?