Testele urmatoare sunt realizate asupra unui site, in care procesul de cumparare se face in 5 pasi (stiu ca e mult, dar sa nu uitam ca este vorba de un test).
1) In prima faza avem o rata de conversie optima, toate paginile fiind corect optimizate pentru o incarcare rapida.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yl50jpM9iJ8[/youtube]
Scenariul ideal, unde clientii nu sunt deranjati de proasta incarcare a unui site, iar procesul de cumparare se desfasoara normal.
2) Acum prima pagina a fost “optimizata” pentru o incarcare intarziata cu 2 secunde , avand ca efect scadera ratei de conversie cu 60%.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XgYt71_wtKc[/youtube]
O pagina cu o incarcare lenta poate atrage iritarea clientilor, asta ducand la abandonul procesului de achizitie a unui produs/serviciu.
3) Mai departe “pagina lenesa” a fost mutata in locatia 3, adica in mijlocul procesului de cumparare.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GrcZ-nwhT4A[/youtube]
Clientul odata intrat in procesul de achizitie trece mai usor peste “pagina lenesa”, dar putem vedea cum o parte din ei abandoneaza acest eveniment, datorita proastei incarcari a unei pagini .
Intradevar aceste teste au fost efectuate doar in procesul de checkout, dar sunt ferm convins ca orice site cu o incarcare lenta, atrage rapid pierderea vizitatorilor si totodata a clientilor.
Cativa factori care duc la incetinirea procesului de incarcare a unei pagini pot fi : certificatele SSL, numarul mare de imagini prezentate, dimensiunile imaginilor folosite in design sau la prezentarea prodului, numarul de interogari a bazei de date, numarul mare de reclame, cod sursa neoptimizat, fisiere CSS, prea multe iconuri de social media (citeste despre excesul de social media in paginile web).
Poti evita aceste neplaceri daca dai link-ul acestui articol studentului, vecinului, nepotului, colegului de la IT sau firmei care ti-a facut magazinul cu 2 lei, sau poti alege o solutie profesionala.
[poll id=”15″]
sursa : unbounce.com