Mai nou, una dintre cele mai intalnite probleme din punct de vedere seo pentru optimizarea unui site / blog si mai ales pentru optimizarea unui magazin online este filtrarea continutului duplicat. Este deja un lucru conoscut faptul ca prezenta continutului duplicat atarage penalizari din partea motoarelor de cautare.
Tot aceste motoare de cautare (Google, Yahoo, Bing ) au adus si rezolvarea acesor probleme prin meta tag-ul : rel=canonical
Numarul mare de produse intr-un magazin online sau intr-un portal de anunturi gratuite genereaza in mod garantat un continut duplicat. Pentru ca este destul de imposibil sa creezi continut diferit pentru sute sau mii de produse dintr-un magazin online si pentru ca vream sa nu avem paginile penalizate pentru duplicat content ar fi indicat sa folosim tag-ul HTML rel=canonical .
http://magazin-online.ro/categorie/produs – fara a utiliza re=canonical aceasta varianta este considerata duplicata (este fara www si nu are redirect), drept urmare atrage penalizarea motoarelor de cautare.
Cu ajutorul acestui tag filtram continutul duplicat si putem ajuta mai mult pozitionarea link-urilor in SERPS pentru anumite cuvinte cheie in general long tail keywords , cuvinte care in mare masura genereaza vanzari cand vine vorba de comertul online .
Pentru a seta corect link-ul canonic in exemplu dat mai sus se utilizeaza urmatorul exemplu : <link rel=”canonical” href=”ttp://www.magazin-online.ro/categorie/produs” /> , aceasta functie urmand a fi adaugata in header . Chiar daca avem o pagina 404 canonica motoarele de cautare sunt destul de avansate incat sa nu indexeze acea pagina sau sa nu o ia in cosiderare ca fiind pagina importanta intr-un site.
Pentru a implementa canonical in WordPress se poate folosi codul :
In clipul ce urmeaza Matt Cutts vorbeste mai mult despre elementul canonical in anatomia link-urilor unui site.
Momentan aceasta functie este disponibila doar pentru paginile interne ale unui site, dar se pare ca pe viitor acest element sa fie util si pentru site-uri diferite.
Pe aproape, dar nu chiar. Faza cu continutul duplicat…e mai mult o vrajeala obosita care ti-o vand “marile companii” de seo din tara si din lume. Am optimizat zeci de website-uri in decursul ultimilor ani si iti spun sincer ca continutul duplicat e mai mult o legenda decat un adevar. Sincer, marile companii de web searching gen google etc au implementate filtre care le ajuta sa detecteze tipul de content de pe o pagina si filtreaza acel continut duplicat.
Canonical-ul e mai mult pentru evitarea separarii linkjice-ului de pe pagina. daca ai http: //www.pagina contra http: / /pagina pr-ul se imparte celor 2 instante. Canonical previne astfel separarea iar motorul ia in consideratie doar link-ul din canonical.