mayweather vs pacquiao

De la Experienta la Consultanta Online

Shares

Expert si consultant, sunt 2 cuvinte tot mai frecvent utilizate in auto descrieri, in profilurile de pe LinkedIn, in semnaturi etc. Stiu, suna bine, pompos, da bine la citit, la parteneri, prieteni si chiar potentiali clienti. Ok, nimic ciudat si nimic rau pana aici.

Cum poti sa iti cresti experienta in online ?

Daca viata bate filmul, asa se intampla si in afaceri si in online. Executia unei idei sau a unui plan bate teoria. Pentru ca suntem atat de dibaci in toate si atat de autodidacti, am inceput sa citim si sa citim, si sa invatam si sa mergem la evenimente si sa ne uitam la webinarii si sa share-uim tot ce pare interesant, am inceput sa ne credem mici experti in domeniu.

Dezvoltarea personala si profesionala e / trebuie sa fie un lucru absolut normal pentru orice om ca individ. Daca stii bine care este obiectivul / visul tau, atunci urmeaza-l pe acela, nu te abate, nu imprumuta, nu copia.

Ai vazut cat trafic au site-urile de diete si cure de slabit ? Incredibil de mare, dar cu toate astea suntem un popor cu o rata a obezitatii tot mai mare de la an la an.

Practica, executia si rezolvarea problemelor iti dau experienta, fie ca este vorba de online, fie ca este vorba de alte nise.

Fiind o piata relativ tanara in online, practic in Romania nu pot exista foarte multi experti in online, dar cu toate acestea, lucrurile stau altfel. Spun asta pentru ca putini sunt cei care fac fata provocarilor mari si mai ales problemelor care apar. De la a citi, pana la a pune in practica si a produce rezultate este cale lunga, rabdare, analiza, nervi si teste.

Fac aceste afirmatii in urma mai multor discutii cu parteneri, clienti, oameni cu adevarat experti in online, in urma analizelor a mai multor discutii pe diferite grupuri, forum-uri si comunitati. Chiar si fluxul de abonare / dezabonare din listele de la SilkWeb pot confirma acest lucru. Spre exemlu: articolele gen tips&triks atrag un numar mare de abonati, iar cele cu exemple practice, in care spui ca pentru rezultate este nevoie de munca, de continut, de aplicatii etc. atrag un val de dezabonari, bai mai mult, report de SPAM :).

Experienta online se castiga alaturi de clienti, doar ei sunt in masura sa afirme cat de bun esti in domeniul tau. In acest sens feedback-ul venit de la PPP (parinti, prieteni si alti prosti) este total irelevant.

Fie ca prestezi servicii, dezvolti un produs sau o comunitate in jurul continutului creat de tine, tot clientii / consumatorii au ultimul cuvant de spus.

Trecerea anilor, numarul de clienti, numarul de intalniri, numarul de relatii create, diversitatea de activitati efectuate si mai ales rezultatele obtinute iti pot da un oarecare statut de expert. Cand stii ca actiunile facute de tine, se transforma intr-un venit pentru clienti, iar clientii tai vin in urma recomandarilor venite de la clientii care au facut bani cu tine, cu siguranta acestia te considera un expert.

Consultanta Online – urmatorul nivel

Practic, cand vorbim de consultanta online, ne gandim la un fel de GURU. O persoana care a rezolvat atat de multe probleme in decursul mai multor ani, incat are un raspuns pentru aproape orice intrebare.

Un consultant analizeaza problemele, datele problemelor, interpreteaza, dupa care ofera solutii si idei de solutii.

Dupa mai multi ani de experienta si munca practica, iti faci o alta imagine despre fenomenul muncii tale, despre industria in care activezi, despre piata si potential.

De la astfel de persoane este nevoie de feedback si comentarii pe grupuri si forum-uri, nu de la razboinicii sinucigasi.

In piata romanesca lucrurile se intampla mai usor. Facem share zilnic de 2-3 -10 ori la articole interesante pe care nici nu le citim, incepem sa comentam aiurea la aproape orice intrebare, ne completam un profil misto cu multe informatii la conturile de social media si gata, oferim consultanta.

Si uite asa se strica piata, uite asa apar clienti nemultumiti, uite asa nu mai apar rezulatate, uite asa se cheltuiesc bugete mari…pentru nimic, doar pentru ca “asa e in online, mai trebuie sa incerci

Despre dezvoltarea de produs si ce am invatat eu dupa 10 ani de dezvoltare a platformei SilkMart si alti 3 investiti in aplicatia MintMetrics, am sa-ti povestesc intr-un viitor articol.

In continuare mai poti sa citesti De ce te crezi un om de marketing ?

Leave a Comment: