Se pare ca “razboiul” pentru suprematia online este dusa tot de catre cel mai mare motor de cautare din lumea si anume Google, dar de aceasta data contra celei mai mari retele sociale cu peste 400 de milioane de utilizatori – Facebook .
„Googol” este termenul matematic folosit pentru un 1 urmat de 100 de zerouri. Termenul a fost inventat de Milton Sirotta, nepotul matematicianului american Edward Kasner şi a fost popularizat în cartea „Mathematics and the Imagination” de Kasner şi James Newman. Interpretarea dată de Google acestui termen reflectă misiunea companiei de a organiza cantitatea imensă de informaţii disponibilă pe Web.
Fondatorii acestui motor de cautare Larry Page şi Sergey Brin au creat un serviciu gratuit si usor de folosit care, de obicei, returneaza rezultate relevante intr-o fractiune de secunda. Totul a inceput in 1995 intr-un garaj.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EjN5avRvApk[/youtube]
Veniturile anuale ale Google se ridica la 16,6 miliarde de dolari (11,14 miliarde de euro), iar profitul este de 4,2 miliarde de dolari (2,82 miliarde de euro). Compania valoareaza in jur de 130 miliarde de dolari , iar fondatorii acesteia s-au hotarat sa vanda o parte din actiuni. Momentan valoarea unei actiuni Google este de 549,00 $, maximul aceteia fiind de 627 $.
Pentru a vedea toate articolele relevante din acest blog citeste tot despre google .
Lansata in 2004 de catre Mark Zuckerberg , a ajuns cea mai mare retea sociala din lumea cu peste 400 milioade de utilizatori dintre care in jur de 1 milion sunt din Romania.
La inceput aceasta retea era destinata liceenilor, urmand ca in 2005 sa fie accesibila si studentilor, iar din septembire 2006 Facebook era destinata oricarui utilizator.
Succesul care la castigat in toti acesti ani a atras utilizatori din toate mediile sociale, de la actori si vedete la politicieni, oameni de afaceri si oameni simpli.
In 2008 compania a generat venituri de aproximativ 300 milioane$, 2009 veniturile Facebook au fost de circa 700 milioande de dolari, iar in 2010 cifra de afaceri este estimata la 1,2 – 2 mld de dolari, aceste sume provenind in primul rand din vanzarea spatiului publicitar.
Compania este evaluata inre 10 -15 miliarde de dolari datorita investiilor din partea Microsoft care are o investitie de 240 milioane de dolari in aceasta retea si Digital Sky Technology (DST) care a investit 200 milioane de dolari.
Fondatorul Facebook nu se grabeste sa listeaze afacerea pe bursa, aceasta posibil sa aiba loc in 2010 si se estimeaza o capitalizare cu 35-40 mld de dolari. Potrivit unor analisti, business-ul Facebook ar putea valora in 2011 59 mld. dolari si peste 100 mld. dolari in 2015.
Recent Facebook a surclasat Google in Statele Unite ale Americii ca audienta, pentru prima data timp de o saptamana (7-13 martie 2010). Numarul vizitelor pe Facebook in perioada 6 – 7 martie a crescut cu 185% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce numarul vizitelor pe Google a crescut doar cu 9% in acelasi interval temporal.
Mai nou Google afisaza rezultate in timp real folosind informatii de pe Facebook , si Twitter. Un articol despre wall-streeat.ro arata ca Utilizatorii Facebook sunt cei mai loiali consumatori de stiri online, iar unele voci afirma ca prieteniile legate pe aceasta retea sociala convesteresc mult mai rapid vanzarea de servicii sau produse , crescand astfel increderea intre furnizor si client.
Tu ce crezi ? Cine va castiga ? Pe cine pariezi ?
[poll id=”11″]
Despre retelele sociale am mai vorbit in : facebook si rivalii si promovarea afacerii in retelele sociale. Mai jos alin Fusu explica cum stra treaba cu afacerile in cadrul retelelor sociale :
In lumea exista tot mai multe retele sociale precum Myspace sau Facebook si mai nou servicii de microblogging precum Twitter. Se spune ca prezenta ta in aceste retele sociale face ca afacerea pe care o sai sa fie mai cunoscuta, iar numarul potentialilor clienti ar creste. Personal nu sunt prezent in multe retele sociale si pe unde sunt inca nu am activitate ridicata.
Utilizand aceste retele ai posibilitatea de a socializa altfel cu colegii tai, prietenii acestora chiar si viitori posibili clienti, avand posibilitatea de a oferii informatii in timp real tuturor celor interesati, publicul fiind in mare parte targetat, majoritatea utilizatorilor facand parte in diferite grupuri de interes. Folosind aceste metode de promovare dispar problemele financiare, doarece inscrierea pe aceste siteuri este gratuita , iar timpul necesar utilizarii serviciilor oferite pentru a transmite sau prelua informatii este nepretuit.
Daca pana acu am prezentat beneficiile reteleleor sociale sa vorbesc si despre problemele ce pot sa apara abuzand de aceste medii de comunicare online. Astfel utilizand prea mult Twitter, Facebook, LinkedIn, Myspace cu informatie nertagetata duce la o pierdere de timp fara beneficii, care in timp iti va atrage afacera in jos, pentru ca asa se obtin prea multi “timpi morti” in care se poate realiza ceva concret. Nu toata lumea este interesata de serviciile / produsele tale, trebuie utilizate doar grupurile de interes pentru o corecta promovare.
Din dorinta de a fi cat mai popular si cat mai urmarit de membri acesor retele uneori ajungi sa oferi informatii mult prea importante afacerii tale , iar odata facut acest pas nu mai poti da inapoi, cat despre eventualele consecinte nu cred ca are rost sa vorbesc.
Deci am vazut ca exista atata lucruri bune cat si mai putin bune utilizand retelele sociale ca medii de comunicare, acum ar trebuii sa facem un echilibru pentru a nu cadea in extreme.
Tinteste unde trebuie ! Nu trebuie sa fi prezent in cea mai mare retea sociala din lumea pentru a-ti castiga popularitate si clienti, trebuie sa fi prezent acolo unde iti este locul. De exemplu se stica ca mySpace este o retea sociala dedicata celor din industria muzicii, iar daca afacerea ta nu este in aces domeniu, nici prezenta ta aici nu isi are rostul. Pentru a intra in relatii cu cei din instrustia ta LinkedIn este solutia perfecta, aici pot aminti de Lucrez in IT , un site dedicat Romanilor din industria IT , unde am avut si eu prima prezenta .
In concluzie mentionez ca nu conteaza in cate retele sociale esti prezent si cat de mult activezi acolo, important este sa fi cat mai eficiet pentru publicul tau tinta.
Google Wave – este cea mai asteptata aplicatie online, oferita din partea lu google inc. care s-ar putea lansat la sfarsitul acestui an. Creeata de catre fondatorii Google Maps aplicatia v-a revolutiona internetul.
Pornind de la functia clasica de email (gmail) care ar fi depasita , mesageria instant (yahoo mess) fiind incomplect , plus multe alte functii mai mult sau mai putin revolutionare Google v-a reusii sa creeze instrumentul ideal pentru comunicare si socializare online, util atat utilizatorilor individuali , cat si firmelor mici sau chiar companiilor mari. Fiind un program open-source Google Wave permite programatorilor sa dezvolte noi aplicatii sau sa le implementeze pe cele existente in site-urile sau blogurile personale, sursele pentru API fiind disponibile aici : http://code.google.com/intl/ro-RO/apis/wave/ , iar protocolul wave este aici : http://www.waveprotocol.org/ . Momentan aplicatie este disponibile spre testare doar catorva programatori bine alesi de echipa google.
All in one – wave va cuprinde toate functiile utilizate frecvent de catre internauti ( email, chat, foto/video sharing, mini bloging, socializare ). Utilizand Google Wave se poate lucra in comun la diferite proiecte , se pot edita documente, poze de catre 2 sau mai multe persoane in timp real, acesta fiind punctul forte al aplicatiei (comunicarea in timp real) . Astfel emailurile trimise se pot edita oricand, mesajele chiar daca sunt mai vechi pot fi comentate si de catre noii participanti la discutie. Vor fi prezenta functii noi precum traducerea in timp real si corectarea greselilor de ortografie, astfel desii purtam o conversatie cu o persoana din Franta care nu stie lb romana, acestuia ii se va afisa textul scris corent in limba dorita.
Daca te plictisesti in urmatoarele 80 min si vrei sa aflii mai multe despre Google Wave poti urmarii filmul de prezentare :
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=v_UyVmITiYQ[/youtube]