In cadrul TeCOMM 2016 unul dintre cele mai importante evenimente de ecommerce din Romania, am avut ocazia sa vorbesc despre “Arta fidelizarii clientilor – de la simplu utilizator la ambasador de brand”, in zona de Start-up. Cum de multe ori am spus faptul ca magie exista doar in filme, vise si povesti, si de aceasta data am vorbit despre principalele activitati si actiuni, care uneori par banale, dar pe care foarte putini proprietari de afaceri le pun in practica dupa care sa isi masoare rezultatele.
[slideshare id=67827486&doc=artafidelizariiclientilor-delasimpluutilizatorlaambasadordebrand-161029075254]
Dupa aproape un an de discutii si planificari, am reusit sa organizam primul eveniment din seria Academia de eCommerce by SilkWEB. Din lipsa de timp, prea multe detalii in scris nu am sa dau, pentru ca le poti auzi si vedea in inregistrarea video de la prima editie care a avut loc in Baia Mare si la care au participat peste 30 de persoane + intreaga echipa SilkWeb 🙂
Si prezentarea
Pentru mai multe sugestii si intrebari, ma poti contacta sau poti lasa un comentariu 😉
Suntem in era “cel mai mic pret”. In majoritatea situatiilor de negociere, de cumparare, ofertare sau altele, din pacate acest factor este decisiv pentru luarea deciziilor. La rece, la prima vedere, daca te pui in papucii clientului aproape ca e normal sa vrei tot la cel mai mic pret, vorba romanului antreprenor “gasesc eu un fraier sa-mi dea mai ieftin“, sau de ce sa platesc mai mult, cand pot sa platesc mai putin? 🙂
Se discuta tot mai mult despre calitatea mancarii, care de mult nu mai este ceea ce a fost, fapt care incepe sa genereze adevarate tragedii. La un consum mare si o presiune pe pret mic… pare aproape normal sa se ajunga la astfel de situatii. In mod normal, este dovada concreta a faptului ca producatorii si furnizorii se pot adapta la cerinte pentru cel mai mic pret, dar in final, tot clientul este cel care resimte consecintele.
Calitatea hainelor si a masinilor, merg si ele in aceeasi directie, chiar daca tehnologia din noii detergenti ajuta tesatura sau anumite companii cheama masinile in reprezentanta pentru a rezolva problemele.
Motivul este simplu: niciodata nu poti avea pretentia sa ai parte de cei 3 prieteni impreuna. In acest caz cei 3 sunt: pret, timp si calitate. Mereu poti sa ai maxim 2.
Daca incepi sa te enervezi sau crezi ca citind in continuare acest articol sunt sanse mari sa te simti jignit, sfatul meu este sa inchizi aceasta pagina, dar nu inainte de a da un share, poate fi util pentru cei apropiati tie.
Nu mi-am propus sa filozofez azi despre psihologia pretului, am sa-ti prezint doar cateva amanunte concrete de care poti sau nu sa tii cont pe viitor.
Cum calitatea produselor se imparte in 3 categorii principale: proasta, buna si foarte buna, la fel sta treaba si in cazul preturilor: cel mai mic pret, pret optim si cel mai mare pret.
Stii prea bine ca in general, pretul unui produs sau al unui serviciu merge mana in mana cu calitatea acestuia. Asadar, din start trebuie sa stii ca cel mai bun produs sau serviciu nu il poti obtine la cel mai mic pret.
Cel mai mic pret inseamna RISC, calitate proasta si timp indelungat de livrare. In cazul serviciilor, trebuie sa stii ca este foarte riscant sa-ti alegi furnizorul prin filtrul celui mai mic pret.
In Romania lipseste mult gandirea antreprenoriala, dovada fiind faptul ca majoritatea antreprenorilor locali sunt fosti bisnitari, vanzatori de masini sau camatari. Da, stiu, suna ciudat, dar acesta este trecutul multor milionari si personalitati din tara.
Cu o astfel de gandire este normal ca orice suma pe care o percepe o firma sa ti se para MARE. Cum sa dau EU atatia bani la ALA? Prietene, in aceasta ecuatie EU (TU) = O FIRMA, iar ALA = ALTA FIRMA. Daca tu si ala faceti afaceri, stii ca amandoi aveti oameni care genereaza cheltuieli cu salarii, impozite, chirii si alte cele.
Oare ce pretentii ai de la echipa lu’ ALA de la care tu vrei cele mai bune servicii si pe care vrei sa-l platesti cu cel mai mic pret? Vrei sa-si asume de data asta, sa faca mai mult, ca pot sa castige ei data viitoare de pe alt client, asa-i ? 🙂
Scopul unei afaceri este de a face profit, nu bani. Fiecare afacere sau contract semnat trebuie sa aduca atat de multi bani in ambele parti incat sa acopere total investiile si sa genereze un profit.
Cate resurse poti aloca (personal + timp) pentru a oferi super servicii la cel mai mic pret? Cat de “profesionist” te poti numi in acest caz? Cat de motivati pot fi oamenii tai in acest caz? Cum poti sa-ti cresti afacerea? Cum poti sustine un client pe termen lung cand esti mereu la stadiul de supravietuire?
Stiu, incepe discutia despre volume, care in timp pot sa asigure un venit suficient. Da, pe asta se bazeaza capcana preturilor mici, dar facand cateva calcule la rece iti poti da rapid seama ca pentru modelul tau de business sigur mai trebuie sa iti cresti preturile cu cateva %.
Cu un cash flow instabil ai sanse mari sa mergi spre faliment, sa nu iti poti plati salariile, chiriile si alte cheltuieli lunare.
Gradul de implicare a unui client in propriul proiect creste direct proportional cu suma investita si sansa de a avea o colaborare pe termen lung cu acesta este si mai mare, cand calitatea serviciilor este inteleasa de ambele parti.
O comunicare buna in acest sens va ajuta extrem de mult. Practic asta fac si eu acum, incerc sa comunic clientilor mei riscul la care pot fi supusi, atunci cand se doreste cel mai mic pret, dar si motivele care stau la baza acestuia.
Pot spune ca faci o afacere buna atunci cand alegi sa platesti un pret optim pentru ceea ce vrei, urmand ca in timp sa analizezi singur daca vrei sa primesti servicii la cele mai inalte standarde, urmand a plati pretul corect pentru acestea.
Trebuie sa accepti ca riscul este la tine, atunci cand iti alegi orice serviciu la cel mai mic pret.
Daca ai alte sugestii utile la acest articol, pentru cititorii acestui blog poti lasa comentarii mai jos si poti da un share. Sunt sanse mari sa ajunga exact la cine vrei 😉
Pentru cei interesati de locuri de munca online in Baia Mare, am sa postez anunturile cu posturile disponibile la SilkWeb:
Daca esti o persoana sociabila, interactionezi usor cu cei din jurul tau, esti orientat/a spre performanta si te regasesti printre cerintele de mai jos, poti face parte dintr-o echipa tanara si dinamica, in care sa-ti faci o cariera.
Vrem ca in urmatorii 3 ani sa ajutam peste 1.000 de companii din Romania si strainatate sa isi creasca vanzarile online prin intermediul platformei noastre sau a serviciilor pe care le oferim.
La noi ai sansa de a vedea cu adevarat puterea mediului online asupra vanzarilor si totodata de a transmite aceste noi cunostinte acumulate viitorilor nostri clienti.
Vezi anutul legat de postul pentru agent de vanzari servicii online in Baia Mare !
Cautam coleg Front-End Developer in cadrul SilkWeb pentru a se alatura echipei noastre full-time. Este important ca acest job sa-l faci din pasiune si placere.
Responsabilitati
Vezi anuntul legat de postul pentru Front-End Developer in Baia Mare
Acum suntem in cautarea unui nou membru pentru echipa noastra de programatori, iar cerintele jobului includ:
Daca cerintele jobului sunt compatibile cu experienta ta profesionala, trebuie sa stii ca responsabilitatile tale ar fi:
Vezi anuntul pentru programator PHP in Baia Mare
Daca te pricepi la vorbe, daca consideri ca informatiile create de tine pot atrage atentia asupra consumatorilor, daca ai spirit de echipa si esti atent / atenta la detalii te invitam sa faci parte din echipa SilkWEB .
Constituie avantaje :
Vezi anuntul legat de SEO copywriter in Baia Mare.
Sau poti trimite CV-ul tau la cv @ silkweb.ro
Daca pe tine nu te intereseaza, poti da un simplu share pe conturile tale de social media si ai sansa sa-ti ajuti un prieten 😉
Stim ca jobul de Account Manager nu e tot curcubee si unicorni ci, mai degraba, un test continuu si o sursa de povesti amuzante pe care sa le imparti cu echipa ta. Asa ca daca iti place sa comunici la telefon, pe email sau live chat si, in acelasi timp, esti responsabil si pregatit sa oferi solutiile potrivite clientilor, hai in echipa SilkWeb!
Cautam un om responsabil, care stie cum sa trezeasca atentia, interesul si dorinta utilizatorilor de pe platformele sociale catre diferite firme si branduri. Armele tale vor fi Facebook, YouTube, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest, LinkedIn iar tintele tale – potentialii clienti ai diferitelor proiecte de care ne ocupam. Vezi info!
Aici nu vei fi “omul bun la toate” ci vei avea un set de responsabilitati pe care le vei indeplini comunicand cu intreaga echipa. Vei munci cot la cot cu noi pentru a construi proiecte extraordinare, de care te vei simti mandru si care te vor motiva sa faci, cu pasi marunti, o diferenta.
Noi credem ca daca faci combinatia potrivita intre o cultura de lucru vibranta si asigurarea unei experiente impecabile pentru client, rezulta un mediu de lucru dinamic si productiv, in care toata lumea se simte bine, in timp ce ofera tot ce are mai bun, ca echipa. Vezi anunt.
Daca in luna iunie ti-am povestit despre auditul seo de la SilkWeb, acum a venit momentul sa vezi un rezumat al celor peste 800 de domenii unice analizate prin intermediul acestuia.
Utilizand formularul din acest blog, in maxim 15 minute poti sa vezi rezultatele pentru propriul tau site, iar daca vrei acest widget la tine in site / blog, poti obtine codul accesand acest link: http://www.silkweb.ro/blog/widget-audit-seo/