Dupa aproape un an de discutii si planificari, am reusit sa organizam primul eveniment din seria Academia de eCommerce by SilkWEB. Din lipsa de timp, prea multe detalii in scris nu am sa dau, pentru ca le poti auzi si vedea in inregistrarea video de la prima editie care a avut loc in Baia Mare si la care au participat peste 30 de persoane + intreaga echipa SilkWeb 🙂
Si prezentarea
Pentru mai multe sugestii si intrebari, ma poti contacta sau poti lasa un comentariu 😉
Suntem in era “cel mai mic pret”. In majoritatea situatiilor de negociere, de cumparare, ofertare sau altele, din pacate acest factor este decisiv pentru luarea deciziilor. La rece, la prima vedere, daca te pui in papucii clientului aproape ca e normal sa vrei tot la cel mai mic pret, vorba romanului antreprenor “gasesc eu un fraier sa-mi dea mai ieftin“, sau de ce sa platesc mai mult, cand pot sa platesc mai putin? 🙂
Se discuta tot mai mult despre calitatea mancarii, care de mult nu mai este ceea ce a fost, fapt care incepe sa genereze adevarate tragedii. La un consum mare si o presiune pe pret mic… pare aproape normal sa se ajunga la astfel de situatii. In mod normal, este dovada concreta a faptului ca producatorii si furnizorii se pot adapta la cerinte pentru cel mai mic pret, dar in final, tot clientul este cel care resimte consecintele.
Calitatea hainelor si a masinilor, merg si ele in aceeasi directie, chiar daca tehnologia din noii detergenti ajuta tesatura sau anumite companii cheama masinile in reprezentanta pentru a rezolva problemele.
Motivul este simplu: niciodata nu poti avea pretentia sa ai parte de cei 3 prieteni impreuna. In acest caz cei 3 sunt: pret, timp si calitate. Mereu poti sa ai maxim 2.
Daca incepi sa te enervezi sau crezi ca citind in continuare acest articol sunt sanse mari sa te simti jignit, sfatul meu este sa inchizi aceasta pagina, dar nu inainte de a da un share, poate fi util pentru cei apropiati tie.
Nu mi-am propus sa filozofez azi despre psihologia pretului, am sa-ti prezint doar cateva amanunte concrete de care poti sau nu sa tii cont pe viitor.
Cum calitatea produselor se imparte in 3 categorii principale: proasta, buna si foarte buna, la fel sta treaba si in cazul preturilor: cel mai mic pret, pret optim si cel mai mare pret.
Stii prea bine ca in general, pretul unui produs sau al unui serviciu merge mana in mana cu calitatea acestuia. Asadar, din start trebuie sa stii ca cel mai bun produs sau serviciu nu il poti obtine la cel mai mic pret.
Cel mai mic pret inseamna RISC, calitate proasta si timp indelungat de livrare. In cazul serviciilor, trebuie sa stii ca este foarte riscant sa-ti alegi furnizorul prin filtrul celui mai mic pret.
In Romania lipseste mult gandirea antreprenoriala, dovada fiind faptul ca majoritatea antreprenorilor locali sunt fosti bisnitari, vanzatori de masini sau camatari. Da, stiu, suna ciudat, dar acesta este trecutul multor milionari si personalitati din tara.
Cu o astfel de gandire este normal ca orice suma pe care o percepe o firma sa ti se para MARE. Cum sa dau EU atatia bani la ALA? Prietene, in aceasta ecuatie EU (TU) = O FIRMA, iar ALA = ALTA FIRMA. Daca tu si ala faceti afaceri, stii ca amandoi aveti oameni care genereaza cheltuieli cu salarii, impozite, chirii si alte cele.
Oare ce pretentii ai de la echipa lu’ ALA de la care tu vrei cele mai bune servicii si pe care vrei sa-l platesti cu cel mai mic pret? Vrei sa-si asume de data asta, sa faca mai mult, ca pot sa castige ei data viitoare de pe alt client, asa-i ? 🙂
Scopul unei afaceri este de a face profit, nu bani. Fiecare afacere sau contract semnat trebuie sa aduca atat de multi bani in ambele parti incat sa acopere total investiile si sa genereze un profit.
Cate resurse poti aloca (personal + timp) pentru a oferi super servicii la cel mai mic pret? Cat de “profesionist” te poti numi in acest caz? Cat de motivati pot fi oamenii tai in acest caz? Cum poti sa-ti cresti afacerea? Cum poti sustine un client pe termen lung cand esti mereu la stadiul de supravietuire?
Stiu, incepe discutia despre volume, care in timp pot sa asigure un venit suficient. Da, pe asta se bazeaza capcana preturilor mici, dar facand cateva calcule la rece iti poti da rapid seama ca pentru modelul tau de business sigur mai trebuie sa iti cresti preturile cu cateva %.
Cu un cash flow instabil ai sanse mari sa mergi spre faliment, sa nu iti poti plati salariile, chiriile si alte cheltuieli lunare.
Gradul de implicare a unui client in propriul proiect creste direct proportional cu suma investita si sansa de a avea o colaborare pe termen lung cu acesta este si mai mare, cand calitatea serviciilor este inteleasa de ambele parti.
O comunicare buna in acest sens va ajuta extrem de mult. Practic asta fac si eu acum, incerc sa comunic clientilor mei riscul la care pot fi supusi, atunci cand se doreste cel mai mic pret, dar si motivele care stau la baza acestuia.
Pot spune ca faci o afacere buna atunci cand alegi sa platesti un pret optim pentru ceea ce vrei, urmand ca in timp sa analizezi singur daca vrei sa primesti servicii la cele mai inalte standarde, urmand a plati pretul corect pentru acestea.
Trebuie sa accepti ca riscul este la tine, atunci cand iti alegi orice serviciu la cel mai mic pret.
Daca ai alte sugestii utile la acest articol, pentru cititorii acestui blog poti lasa comentarii mai jos si poti da un share. Sunt sanse mari sa ajunga exact la cine vrei 😉
Pentru cei interesati de locuri de munca online in Baia Mare, am sa postez anunturile cu posturile disponibile la SilkWeb:
Daca esti o persoana sociabila, interactionezi usor cu cei din jurul tau, esti orientat/a spre performanta si te regasesti printre cerintele de mai jos, poti face parte dintr-o echipa tanara si dinamica, in care sa-ti faci o cariera.
Vrem ca in urmatorii 3 ani sa ajutam peste 1.000 de companii din Romania si strainatate sa isi creasca vanzarile online prin intermediul platformei noastre sau a serviciilor pe care le oferim.
La noi ai sansa de a vedea cu adevarat puterea mediului online asupra vanzarilor si totodata de a transmite aceste noi cunostinte acumulate viitorilor nostri clienti.
Vezi anutul legat de postul pentru agent de vanzari servicii online in Baia Mare !
Cautam coleg Front-End Developer in cadrul SilkWeb pentru a se alatura echipei noastre full-time. Este important ca acest job sa-l faci din pasiune si placere.
Responsabilitati
Vezi anuntul legat de postul pentru Front-End Developer in Baia Mare
Acum suntem in cautarea unui nou membru pentru echipa noastra de programatori, iar cerintele jobului includ:
Daca cerintele jobului sunt compatibile cu experienta ta profesionala, trebuie sa stii ca responsabilitatile tale ar fi:
Vezi anuntul pentru programator PHP in Baia Mare
Daca te pricepi la vorbe, daca consideri ca informatiile create de tine pot atrage atentia asupra consumatorilor, daca ai spirit de echipa si esti atent / atenta la detalii te invitam sa faci parte din echipa SilkWEB .
Constituie avantaje :
Vezi anuntul legat de SEO copywriter in Baia Mare.
Sau poti trimite CV-ul tau la cv @ silkweb.ro
Daca pe tine nu te intereseaza, poti da un simplu share pe conturile tale de social media si ai sansa sa-ti ajuti un prieten 😉
Stim ca jobul de Account Manager nu e tot curcubee si unicorni ci, mai degraba, un test continuu si o sursa de povesti amuzante pe care sa le imparti cu echipa ta. Asa ca daca iti place sa comunici la telefon, pe email sau live chat si, in acelasi timp, esti responsabil si pregatit sa oferi solutiile potrivite clientilor, hai in echipa SilkWeb!
Cautam un om responsabil, care stie cum sa trezeasca atentia, interesul si dorinta utilizatorilor de pe platformele sociale catre diferite firme si branduri. Armele tale vor fi Facebook, YouTube, Twitter, Google+, Instagram, Pinterest, LinkedIn iar tintele tale – potentialii clienti ai diferitelor proiecte de care ne ocupam. Vezi info!
Aici nu vei fi “omul bun la toate” ci vei avea un set de responsabilitati pe care le vei indeplini comunicand cu intreaga echipa. Vei munci cot la cot cu noi pentru a construi proiecte extraordinare, de care te vei simti mandru si care te vor motiva sa faci, cu pasi marunti, o diferenta.
Noi credem ca daca faci combinatia potrivita intre o cultura de lucru vibranta si asigurarea unei experiente impecabile pentru client, rezulta un mediu de lucru dinamic si productiv, in care toata lumea se simte bine, in timp ce ofera tot ce are mai bun, ca echipa. Vezi anunt.
Expert si consultant, sunt 2 cuvinte tot mai frecvent utilizate in auto descrieri, in profilurile de pe LinkedIn, in semnaturi etc. Stiu, suna bine, pompos, da bine la citit, la parteneri, prieteni si chiar potentiali clienti. Ok, nimic ciudat si nimic rau pana aici.
Cum poti sa iti cresti experienta in online ?
Daca viata bate filmul, asa se intampla si in afaceri si in online. Executia unei idei sau a unui plan bate teoria. Pentru ca suntem atat de dibaci in toate si atat de autodidacti, am inceput sa citim si sa citim, si sa invatam si sa mergem la evenimente si sa ne uitam la webinarii si sa share-uim tot ce pare interesant, am inceput sa ne credem mici experti in domeniu.
Dezvoltarea personala si profesionala e / trebuie sa fie un lucru absolut normal pentru orice om ca individ. Daca stii bine care este obiectivul / visul tau, atunci urmeaza-l pe acela, nu te abate, nu imprumuta, nu copia.
Ai vazut cat trafic au site-urile de diete si cure de slabit ? Incredibil de mare, dar cu toate astea suntem un popor cu o rata a obezitatii tot mai mare de la an la an.
Practica, executia si rezolvarea problemelor iti dau experienta, fie ca este vorba de online, fie ca este vorba de alte nise.
Fiind o piata relativ tanara in online, practic in Romania nu pot exista foarte multi experti in online, dar cu toate acestea, lucrurile stau altfel. Spun asta pentru ca putini sunt cei care fac fata provocarilor mari si mai ales problemelor care apar. De la a citi, pana la a pune in practica si a produce rezultate este cale lunga, rabdare, analiza, nervi si teste.
Fac aceste afirmatii in urma mai multor discutii cu parteneri, clienti, oameni cu adevarat experti in online, in urma analizelor a mai multor discutii pe diferite grupuri, forum-uri si comunitati. Chiar si fluxul de abonare / dezabonare din listele de la SilkWeb pot confirma acest lucru. Spre exemlu: articolele gen tips&triks atrag un numar mare de abonati, iar cele cu exemple practice, in care spui ca pentru rezultate este nevoie de munca, de continut, de aplicatii etc. atrag un val de dezabonari, bai mai mult, report de SPAM :).Citeste mai mult
Azi, cand vorbim despre promovare online, ne gandim tot mai mult la promovarea pe plan local. Acest tip de promovare se adreseaza atat firmelor mici, cat si marilor corporatii care, in ultimii ani, au observat mai bine importanta acestui fapt.
6 avantaje alea promovarii online in piata locala
Ca si un rezumat al acestor 6 avantaje ale promovarii online in piata locala, putem spune ca azi, inca poti profita de neimplicarea competitorilor tai in acest joc si cu un buget relativ mic, te poti impune ca lider in domeniu pe piata locala pe aproape orice nisa.
Activitatea ta online si actiunile pe care le faci acum sau pe viitor au maxim impact asupra clientilor tai, a echipe tale, colaboratorilor si a comunitatii locale.
1) Orientarea spre client nu spre interesele personale
De regula, atunci cand vorbim despre afaceri, vorbim despre clienti, bani, incasari, parteneri si echipa. In aceasta ecuatie factorul principal trebuie sa fie clientul, pentru ca acesta iti poate asigura dezvoltarea si succesul companiei. Doar multumind clientul poti avea incasari, iti poti dezvolta echipa etc.
Asadar, atunci cand vine vorba de promovarea unei afaceri online, ne gandim in primul rand la pagina web a companiei. Practic site-ul companiei, reflecta imaginea acesteia in mediul digital, azi aici se intampla de cele mai multe ori prima interactiune cu clientul si partenerul.
Mic studiu de caz: azi majoritatea firmelor de direct marketing, dar si firmele noi apeleaza la diferite moduri de promovare, mai mult sau mai putin agreate din punct de vedere etic, dar si cu rezultate pe masura eforturilor depuse. Daca ai un site, o adresa de email sau pur si simplu numarul tau de telefon este postat pe internet, probabil ai primit numeroase oferte nesolicitate (SPAM), numeroase telefone de la potentiali parteneri, dar probabil si de la clienti noi. Tu ce tip de solicitari ai primit in ultima luna ?
Daca pentru tine numarul solicitarilor venite din partea noilor clienti este prea mic si ai o prezenta online, sunt sanse mari sa ai o problema de imagine sau mai trebuie sa lucrezi la planul tau de marketing online.Citeste mai mult