Ce este acest nofollow ? Nofollow este in atribut html care dirijeaza robotii de cautare sa indexeze sau nu paginile aflate in spatele acestor link-uri. Astefel aceste pagini nu vor apare in rezultatele cautarilor la google nici nu vor primi page ranck.
Codul pentru acest atribut este : rel=”nofollow” si se foloseste sub forma : < a href=”http://www.domeniu.ro” rel=”nofollow”>link< /a >
Cine foloseste acest atribut ? Din pacate mai nou este inconstient folosit de majoritatea webmasterilor din Romania si nu numai. Dece spun inconstie folosit, pentru ca decand se stie de rel=”nofollow” toti in loosesc fie ca este nevoie sau nu. Multi “profesionisti seo” blocheaza site-uri intregi din indexare folosid aceasta comanda. Am fost total surprins cand pe un mic site am vazut toate link-urile cu nofollow inclusiv link-ul spre firma care se ocupa de serviciile seo pentru acest site.
Unde si cum se foloseste ? Se indica folositea acestui nofollow pe site-urile mari, in general la magazinele virtuale pentru a ranka categoriile de produse. De exemplu pentru un magazin de electronice lume cauta mai mult cuvantul “telefoane mobile” ( 7.804 ) decat “telefoane mobile nokia” ( 596 ), in categoria telefoane mobile afalnduse mai multe subcategorii ( marci de telefoane ) de unde utilizatorul in poate alege telefonul dorit. In acest caz pe categoria “telefoane mobile nokia” putem pune rel=”nofollow” . Daca avem un magazin nisat numai cu telefoane mobile, atunci categoriilor ( marci de telefoane ) nu trebuie sa le fie atribuit nofollow, decat produselor din el (modelelor de telefoane).
Statisitile de rezultate sunt conform tools trafic.ro de azi 07.07.2009
De retinut : toate categoriile, sugcategoriile si produsele din magazin sunt indexate daca avem un sitemap generat automat si lipsit de nofollow. A nu se pune nofollow pe nici un sitemap !
Un simplu site de prezentare poate avea nofollow pe butonul contact , pe butoanele poze si logo daca este cazul , in cazut butoanelor poza conditia este ca sa avem si link-uri text.
In general nofollow se mai foloseste pentru login, singup, recuperare parola, tos, termeni si conditii, adaugare anunt, rss, bannere externe, butonul cautare.
Deci pentru a scoate atributul nofolow dintr-un blog wordpress foloseste acest plugin : download
Tu crezi ca sti sa folosesti corect acest atribut nofollow ?
Bing.com este motorul de cautare lansat de Microsoft la inceputul lunii iulie 2009 care in prima luna a strans o cota de 0.39%.
Bing ne aduce o cautare mai organizata, astfel avand mai multe facilitati : Explore Pane, un tool de navigare si cautare ce se afla in partea stanga, Related Searches si Quick Tabs fiind un rezumat pentru diferite categorii de rezultate provenite din cautari si nu ultimul rand Web Groups care grupeaza rezultatele in pagina si in Explore Pane. Practic Bing este mai mult un motor de decizie.
Fiind doar in stadiul beta, Bing nu are momentat toate facilitatile active. Se pare ca Bing este si cheie parteneriatului intre Microsoft si Yahoo.
Algoritmul seo pentru Bing este total diferit fata de Google, demonstart prin simplul fapt ca atunci cand se cauta acelasi termen, primim un set de rezultate diferit.
Mai departe am sa prezint principalii factori care ajuta la rank-area unui site in Bing
Momentan optimizarea pentru Bing este greoaie, datorita lipsei unei comunitati SEO in acest domeniu, fiind prezente unele speculatii privind factorii de decizie pentru acest motor de cauatre.
Backlink-uri au o importanta mai slaba, comparand primele 10 rezultate din Bing cu cele din Google se observa o oarecare egalitate pentru unele siteuri , dar cu pozitionari diferite,inca nu se stie daca atributul nofollow conteaza sau nu pentru Bing.
Link spam – chiar daca se obtin multe backlink-uri de calitate, rezultatele SERPS create de Bing nu sunt prea mult influentate.
Autoritatea siteului – o veste prooasta pentru bloggeri si pentru proprietarii de siteuri mici. Personal am observat intarzierea de indexarea a blogului in Bing, in timp blogul este indexat de Google la cateva minute dupa adaugarea unui post. Astfel Bing pune accent pe siteurile vechi sau pe cele ale unor organizatii, fiind mai siguri de informatia data de acestea.
Vechimea domeniului este mult mai importanta pentru Bing fata de Google.
Page Rank – daca Google inca acorda putina importanta PR-ului unui site in SERPS , Bing nu este atat de interesat, astfel in top 10 putand fi prezente pagini cu PR 1 mai sus decat cele cu PR 4-5.
Actualizarea informatiei – daca mai sus am spus ca Bing nu indexeaza tocami repede un blog cu articole noi, se obseva faptul ca nu pune accent pe acest element, acesta fiind mai conservator, in timp ce Google ne ajuta mult cu acesta functie.
Paginile flash sunt mult mai bine vazute de Bing, in timp ce optimizarea seo pentru Google a unui site in flash este un cosmar pentru cei in domeniu.
Avand in vedere ca Bing este nou in materie de motoare de cauatre sau ( de decizie ) si inca se afla in perioada beta nu se poate afirma cu certitudine ca acestea sunt principalele elemente seo pentru optimizarea unui site, posibil ca rezultatele afisate momentan sa fie “luate prin surprindere”.
Crezi ca Bing va revolutiona evolutia motoarelor de cautare ?
Mereu incercam sa ajungem in prima pagina la google dupa anumite cuvinte cheie, dar nu tot timpul iese treaba cum vrem noi. Se vorbeste prea putin despre cum ajuta campaniile prin Comunicatele de presa la serviciile SEO legate de site-ul tau, asta deoarece multi cunoastem conceptul traditional ale acestor cominuicate, si anume ca fiind un fel de stiri transmise cu efect de scurta durata. Menirea comunicatelor de presa este aceea de a informa lumea cu noile aparitii din diferite domenii, de la aplicatii web, la site-uri sau produse.
De obicei orice facem avem tendinta de a trimite un scurt comunicat pentru ne
“lauda” chiar si prin twitter care momentan este cel mai rapid mediu de comunicare/socializare online.
Am mai discutat despre seo, stim ca este foarte important sa atragem back link-uri de calitate spre site-ul nostru pentru a obtine o buna pozitionare in google. Cele mai relevante link-uri sunt cele care provin dintr-un site din nisa noastra, astfel daca vindem haine este mult mai importanta un link venit dintr-un site dedicat modei, decat de pe un site cu materiale de constructii.
Sa revenim la Comunicatele de presa care sunt de mai multe tipuri.
1) Comunicatele gratuite care nu permit plasarea unui link in informatia publicata pe site, acestea fiind moderate si neavand nici un beneficiu SEO pentru noi.
2) Comunicatele cu link-uri permise, dar nu cu acora text. De obicei acestea permit plasarea unui siplu link spre home page-ul site-ului nostru ex: www.silkweb.ro
3) Comunicatele de presa platite permit plasarea link-urilor in articole cu ancorele dorite, acestea fiind cele mai benefice cand este vorba de SEO. De obicei site-urile care cer o taxa pentru publicarea unui articol au un page rank mare si foarte bine vazute de catre motoarele de cautare, importanta fiind si vechimea acestor domenii si notorietatea lor fiind lansate in urma cu ani de zile.
Cum ne creste taficul ?
1) Traficul direct, prevenit dupa publicarea cominicatului de presa si preluarii acestuia de catre alte site-uri, care de obicei lasa link-ul spre sursa beneficiarul acestuia.
2) Abonatii la noutati legate de domeniul tau de activitate. Majoritatea site-urilor mari au utilizatori abonati pe diferite categorii, acestia primind constant cominicatele date. Si majoritatea marilor site-uri de stiri preiau cominicatele de presa pentru a le posta mai departe, astfel informatia ta ajunge la mai multi comsumatori de internet care au posibilitatea si de e accesa link-ul spre site-ul tau.
3) Motoarele de cautare. Un bun comunicat de presa atrage in scurt timp multe link-uri naturale care au o valoare forarte mare din punct de vedere SEO, astfel in scrut timp reusind sa obtii pozitii de top in google, acesta fiind principala sursa de trafic in Romania.
Cum pregatim un comunicat de presa ?
Un bun cominicat de presa nu trebuie sa depaseasca 500 de cuvinte, pentru a nu plictisii cititorul, de altfel oricine vede un text prea lung inchide pagina imediat neavand timp sau chef sa citeasca atat.Fa cominicatul astfel incat cititorul acestuia sa fie interesat de site-ul tau, ca acesta sa dea click pe link-ul de jos.
Titlul acestuia trebuia sa atraga neaparat priviri si interes. Totul se povesteste la persoana a treia; despre carcarteristicile unui produs/serviciu, beneficii dupa si in timpul utilizarii. Se recomanda folosirea sinonimelor in locul abuzului de cuvinte cheie, astfel continutul sa fie cat mai natural ( am mai discutat despre seo si continut ).
Includerea datelor de contact este obligatorie la sfarsitul cominicatului publicat.
Tot mai multe semne de intrebare apar cand este vorba de SEO si continutul unui site. Care continut este mai bun si ce vad exact motoarele de cautare.
Toti vrem ca siteul nostru sa fie cat mai popular indiferent de metoda, dar folosind cat mai putin calitatea continutului pe care se pune tot mai mult amprenta in ultima perioada.
Ce este de facut?
Majoritatea adauga articole kilometrice in bloguri, doar de dragul de a avea mult continut text, acesta fiind bun pentru motoarele de cautare, fara a sti ca nu marimea acestui articol este vizata de google, ci calitatea informatiei transmisa la vizitator. Astfel un articol trebuie facut exact pentru informare si nu lungit cu N explicatii care 100% ar plictisi utilizatorul siteului cu pricina.
Indexarea in motoarele de cautare.
Cand motoarele de cautare indexeaza pagini din siteul tau, aceste gasesc automat cuvintele cheie din continut care le gaseste mai relevante si le acorda o anumita prioritate. “Cel mai mare nu castiga mereu” de aici si smecheria de a nu folosi in mod repetat cuvintele cheie de care suntem interesati intr-un articol, acesta putand fi natural integrat in informatia data vizitatorului care trebuie sa stea confortabil cat timp citeste continutul dorit.
Ce tip de continut este cel mai bine vazut ?
Cat timp informatia data pe site se afla in termeni legali, nu exista alt continut mai agreeat de motoarele de cautare pentru a-i da o importanta ridicata. Momentan nu exista in motor de cautare pe o anumita nisa.
Vremea portalurilor a cazut, deci nu mai este ok sa ai un site cu de toate in el, acu se pune accent pe calitate, astfel un site care ofera informatie similara in mai multe pagini este vazut ca o resursa importanta de informatie pentru o anumita nisa.
Continutul este cel mai important pentru un site, dar nu el face totul, este important sa avem un cod curat si o structura buna a site-ului despre care am vb in sfaturile seo .
Backlink
Principala lupta dusa pe internet pentru serviciile SEO este obtinerea de backlink-uri, pe cat posibil pe cale cat mai naturala, conditia sa nu aiba atributul “nofollow” ex: <a href=”www.domeniu.ro rel=”nofollow”> cuvant cheie </ a> , unde “cuvant cheie” trebuie sa fie relevant pentru site-ul tau cu, continutul pagini unde se afla si acesta pagina sa fie neaparat indexata, lucru care se poate usor verifica prin sipla cautare a acesteia in google.
Pagerank
Inca majoritatea webmasterilor isi valorifica paginile in functie de page rank-ul dobandit, multi dintre ei refuzand sa recunoasca faptul ca acest atribut nu mai este important. Mai nou update-ul de PR se face la intervale scurte si de 1-2 luni, in special pentru site-urile noi.
Comparatie intre site-uri nu se face dupa page rank si dupa pozitionarea in motoarele de cauatre. ( SERPS )
Pentru ca tot mai multi aveam in ultimul timp probleme legate de seo si o buna vizibilitate in fata motoarelor de cautare am sa prezint mai jos principalele elemente pentru o buna optimizare web . Structura unui site este foarte importanta, la fel si structura linkurilor interne cat si campania de link building.
1) Cuvintele cheie din domeniu. Cand cumperi un nou domeniu pentru pagina ta este
de preferat ca acesta sa fie sau sa contia principalul cuvant cheie de care esti interesat pentru a ranka, google acorda o buna consideratie domeniilor care sunt sau au incluse cuvinte cheie. In zilele de azi este foarte greu sa mai prinzi un domeniu de preferinta scurt (un cuvant cheie), asa ca ar fi bine creeata o legatura de cuvinte, dar sa nu fie prea lungi, astfel domeniul fiind greu de retinut pentru eventuali vizitatori.
2) Tag-ul title. Este principalul element de optimizare web a pagini personale, fiind bine vazut de google, acesta ar trebuii sa contina atat titlu pagini, cat si principalele cuvinte cheie dar cu o relevanta un propozitie, nu doar o simpla insiruire, aceste title trebuie scris cu H1 .
3) Boldarea cuvintelor. Desi nu se stie exact cata valoare are acest lucru, este indicata boldarea (ingrosarea) principalelor cuvinte cheie in text, pentru a le evidentia in fata motoarelor de cautare cat si pentru vizitatori pagini respective.
4) Texte si cuvinte cheie. Foarte important pentru SERPS este textul din site, aceste trebuie sa fie original, improspatat permanent si sa contina cuvinte cheie, astfel se vor crea mai multi termeni de cautare dupa care este posibil sa rankezi. Cu un text de calitate “te imprietenesti” mai mult cu motoarele de cautare si oferi clientilor informatie de calitate despre serviciul / produsul tau, provocand o siguranta in fata acestora.
5) Structura interna de navigare. Pentru motoarele de cautare se recoamnda folosirea linkurilor text in defavoarea butoanelor poza sau flash, plus utilizarea unui site map. Daca designul pagini nu iti permite plasarea butoanelor de timp text aceste pot fi frumos aranjate in partea de jos a paginii tale.
6) Link-uri pe cuvinte cheie. Foloseste ancora text pe cuvintele cheie din site cand faci referire la o alta pagina, aceasta arata motoarelor de cautare despre ce este vorba in spatele acelui cuvant si totodata explica si vizitatorului aceste lucruri.
7) Evitati Flash. Desi mai nou google incepe sa indexeze si site-urile create in flash eu nu incurajez constructia acestora in flash. Filmuletele flash, bannerele sau meniurile pot fi usor integrate in HTML, dand posibilitatea unei optimizari mai bune. Sfatul meu este pe cat posibil a se evita complect crearea paginilor web in flash. Aplicatiile flash nu au nevoie de optimizare.
8 ) Continutul duplicat. Creati continut original ! Motoarele de cautare nu agreeaza deloc continutul duplicat “imprumutat” de la alti. Inevitabil se repeta multe elemente de navigare, nume la butoane, footere, formulare de expresine la contact etc., dar trebuie sa te asiguri ca ai un continut curat si original pe fiecare pagina a site-ului tau.
9) Densitatea cuvintelor cheie. Am vorbit mai sus de texte pentru google si informatiile pentru vizitatorii pagini care trebuie sa contina cuvinte cheie boldate unde este cazul. Aceste cuvinte trebuie sa aiba o densitate cuprinsa intre 2.5 – 6 % din textul pagini, adica trebuie repatate in text cuvintele sau sinonime ale acestora pentru ca aceste sa prezinte un interesat pentru rankare.
10) Inbound link-uri relevante. Obtinerea de inboud link relevenate pentru site-ul tau garanteaza succesul pozitionarii tale in SERPS. Exista mai multe modalitati de a obtine link-uri spre site-ul tau: inscrierea in directoare care este tot mai irelevanta, scrierea de articole in directoarele speciale, comunicate de presa, bloguri, comentarii pe forumuri din domenii si blog-uri si nu in ultimul timp schimbul de link-uri. IMPORTANT !! – link-urile naturale obtinute spre pagina ta, creeate printr-un BUZZ pe internet sunt cele mai valoroase.
11) Tag-urile sau etichetele. Aceste nu mai au nici o importanta pentru motoarele de cautare, utilizarea lor putand fi asociata cu SPAM.
Aplicand aceste elemente in pagina ta intr-o campanie SEO desfasurata frecvent si pe termen lung iti poti asigura linistit un loc in top 10 ( prima pagina in google ).
Mai detaliat despre aceeste elemente seo am sa discut in viitorarele mele articole.