Cand am vorbit despre SEO si despre cum faci o campanie de link building nu am mentionat si treaba cu , concursurile seo – o buna metoda de a obtine link-uri de calitate spre pagina ta.
In zilele de azi e tot mai greu sa te lansezi pe o piata tot mai aglomerata pe zi ce trece, asa ca tot mai multe firme apeleaza la fel si fel de campanii de promovare printre care si concursurile premiate cu servicii / produse de portofoliul lor.
La un astfel de concurs a apelat si eGazduireWeb , firma care ofera servicii de gazduire web , astfel in decembrie 2009 , a lansat un concurs pentru bloggeri , premiile constand intr-un domeniu .ro , un domeniu .com, .net, .eu si gazduire web gratuita timp de 6 luni. Se pare ca acest concurs a avut succes incat acuma administratorul firmei te trimite la concertul AC/DC printr-un nou concurs, unde premil este un bilet la concertul trupei AC/DC din 16 mai 2010.
Se stie faptul ca promovarea prin articole pe bloguri este foarte eficienta (continutul blogurilor fiind foarte bine vazut si indexat de catre Google), atat pentru crearea brandului cat si pentru motoarele de cautare.
Multi considera ca acest tip de concursuri reprezinta black hat seo , tu ce parere ai ?
De la un post mai vechi, despre cum faci o campanie de link building am decis sa vorbesc despre articole online .
Unul dintre cele mai eficiente moduri de a promova un site este postarea de articole in directoarele care permit acest lucru. Desi presupune mai multa munca si eventual costuri mai mari, link-urile provenite din articolele online par sa fie mai bine vazute de catre motoarele de cautare.
Treaba cu directoarele web este tot mai “rasuflata” pe zi ce trece, dar nu trebuie neglijata cand vobim despre seo .
Dece sunt mai bune directoarele de articole ?
Cum am spus si mai sus , acest timp de promovare presupune un volum de munca mult mai mare, decat simpla postare a unui site intr-un director web. Aceasta diferenta de munca si creativitate este rasplatita si de catre google. Am spus “creativitate” pentru ca este foarte important ca fiecare articol adaugat intr-un site sa fie diferit, nu facem un articol si dam copy-paste in toata lista pe care o avem. Este foarte important sa avem articole curate si diferite.
Cum scriem un articol ?
Pentru a scrie corect articole ai nevoie de putina creativitate si sa cunosti foarte bine site-ul care vrei sa-l promovezi. Practic in fiecare articol vorbesti despre povestea acelui site: dece e bun, ce ofera, cui se adreseaza , noutati din domeniu , etc.
Utilizarea cuvintelor cheie este foarte importanta, in acest sens trebuie stabilite prioritatile si sinonimele acestora si cuvinte relevante. Exemplu : daca se vrea promovarea site-ului unui agentii de turism, in continutul articolului se pot folosii urmatoarele expresiile : oferte turistice, vacante, sejur, servicii turism, urmate de locurile geografice sau orase.
Directorul de articole online , permite adaugarea acestor tipuri de articole cu , cod HTML , iar link-urile sunt dofollow. Pentru adaugarea unui link in articol trebuie folosit acest cod : <a href=”http://www.domeniu.ro”>link ancora< /a >
Se pare ca dupa vacanta de sarbatori Google va face update la intreg algoritmul de afisare a rezultatelor in urma interogarilor pe motorul de cautare. Nu demult timp compania a avut in testare pe cateva servere noul algoritm numit Caffeine , acesta fiind pus la dispozitie atat de catre angajatii Google cat si de utilizatorii de rand. Se pare ca noile actualizari vor fi foarte importante in ceea ce priveste seo .
Viteza de incarcare ; va avea un rol extrem de important in pozitionarea in SERPS a site-ului tau. Astfel un site gazduit pe un server lent va avea sanse mai mici de a fi pozitionat in topul cautarilor dupa anumite cuvinte cheie. Vezi aici cum gasim un hosting bun.
Link-uri rupte ( pagini inexistente ) ; site-uri-le ale caror link-uri vor returna pagini inexistente sau vor afisa alt continut fata de cel mentionat ar putea avea mult de suferit in pozitionarea acestora in rezultatele cautarilor.
Vârsta de un site web este un factor decisiv in acest proces, aceasta va influenta mult autoritatea site-ului respectiv.
Continutul ; despre continutul unui site am mai vorbit, aici fiind foarte importanta actualizarea acestuia si optimizarea pentru motoarele de cautare. “Content is the king” dupa cum spunea si Bill Gates, acesta putand face diferente majore intre paginile web.
Designul web ; este foarte important sa ai un site curat si usor de utilizat chiar si pentru utilizatorii mai putin pasionati de internet, cei care folosesc internetul ocazional strict pentru aflarea unor informatii, iar atunci cand le gasesc trebuie sa fie afisate intr-un mediu clar. Asa ca pentru o buna pozitionare trebuie sa ai o pagina de calitate din toate punctele de vedere. In acest sens SilkWeb poate realiza servicii de web design pentru orice tip de site.
Schimbul de linkuri ; folosirea in exces al acestui mod de a obtine link-uri spre pagina ta poate avea consecinte grave. Chiar daca tu nu ai intentii de SPAM , iar partenerii tai de link exchange fac spam, prezenta unui link in aceste zone poate fi extrem de daunatoare. In prezent se lucreaza la SilkLe care se vrea a fi o aplicatie online simpla de utilizat pentru orice webmaster care face schimb de link-uri .
Daca vrei ca noul algoritm de la google sa nu influenteze nagativ site-urile tale, ar fi indicat sa elimini toate sursele de spam , black hat seo, sa incepi sa produci continut de calitate si sa imbunatatesti designul acestora daca este cazul si navigarea utilizatorilor.
Se poate observa ca pe viitor Google va pune accent pe calitatea paginilor web in fata utilizatorilor, asa incat site-urile trebuie sa multumeasca vizitatorii acestora si nu pe motoarele de cautare. Deci pentru a obtine rezultate bune pe internet trebuie sa muncesti si sa investesti.
Unii zilnic altii periodic desfasoara campanii de link building ( adica duc link-uri spre site-urile proprii sau ale clientiilor ) pentru a obtine o pozitie buna in motoarele de cautare, in special Google.
Sa vedem cum se face si unde se face
Relevanta : este primul lucru si cel mai important care conteaza in aceasta campanie. Un exemplu de link relevant ar fi in acest context : daca tu au un magazin online cu articole sportive, te intereseaza doar link-uri din site-uri sau bloguri de pe aceasta nisa. Un link provenit dintr-un articol unde se vorbeste despre adidasi sau haine sport transmite o putere mai mare decat un link provenit dintr-un articol / site legat de piata imobiliara sau orice alt domeniu total diferit de afacerea ta.
Aici relevanta este ok si pentru useri. Daca omul este interesat de piata imobiliara, clar ca nu vrea sa-si cumpare un sort sau o pereche de tenisi, ci foarte probabil vrea sa vanda sau sa cumpere un imobil, de aceea link-ul la care este trimis trebuie sa fie relevant cu dorinta lui.
Directoarele web ajuta tot mai putin in obtinerea unor rezultate spectaculoase in ultimul timp pentru cuvintele cheie cu o concurenta ridicata. Cu toate aceste ele nu trebuie neglijate. Inscrie-ti site-ul tau in cele mai importante directoare web ( fara a pune un back link spre cei care cer acest lucru obligatoriu ) si nu uita de dmoz. Inscrierea trebuie facuta corect, in categoria dorita si utilizad mai cuvinte (ancore) diferite.
Schimbul de link-uri. Tot in aceste directoare se pot gasi foarte usor parteneri din nisa dorita pentru a efectua schimb de link (despre schimbul de link-uri am sa discut alta data). De asemenea cautand in google puteti gasi multi parteneri interesati sau nu de link exchange.
IMPORTANT: inainte de a cauta parteneri pentru schimbul de link promovati site-ul cat de mult se poate, nimeni nu accepta un astfel de schimb cu un site nou lansat.
Teoretic acestea sunt cele mai simple metode de a obtine link-uri spre pagina ta. Pentru a afla mai multe informatii despre acest domeniu urmareste acest blog .
Acest articol ar fi o complecatare pentru sfaturi de baza seo .
Criza inca e in floare pe la noi, spam-ul la fel, astfel folosindu-se de baze de date cu zecii de mii sau sute de mii de mailuri “expertii seo” de pe la noi au reusit sa educe clientii cum sta treaba cu aceste servicii si mai ales cu directoarele web.
Oferind consultanta seo ,observ mai nou tot mai multi clienti intreaba pe cate directoare web le este listat site-ul sau .. pentru o suma ( MICA ) de bani pe cate directoare web ii se adauga site-ul ?
Raspunsul este foarte clar si sincer; firma noastra nu cere bani pentru inscrierea in directoare web, abonamentele lunare se platesc pentru serviciile seo, care consta in ceva mai multa munca decat o simpla inscriere in directoare care oricum nu mai este prea relevanta pentru motoarel de cautare ex: google.ro
Nu demult am fost contactat de catre un client al carui site a fost inscris in mii de directoare de catre o “firma fantoma” pentru o suma de nici 20 eur. Omul era destul de disperat deoarece site-ul sau nu mai aparea nicaieri in google, iar tristetea l-a cuprins si mai mult cand i-am spus ca acest site este banat de google pentru spam. Despre seo pentru clienti am mai vorbit odata.
De retinut : serviciile web se platesc pe masura complexitatilor nu pe vorbe aruncante in vant de catre orice “meserias” care vrea sa faca bani de un suc si pe urma sa scrie pe blogul personal ca face bani pe internet. Directoarele web si-au pierdut din importanta in fata “ochilor” motoarelor de cautare, deci nu mai conteaza ca site-ul tau sa fie inscris in mii de directoare web.