De cele mai multe ori cand se vorbeste despre publicitate online lumea se gandeste la bannerele publicitare. Bannerul este un fisier static jpg sau mai nou dinimic swf , afisat pe paginile web cu scopt publicitar.
Desi refuz sa cred ca dimensiunile standard pentru bannerele online nu sunt conoscute, pentru cei mai putin cunoscatori am sa postez o lista cu acestea:
– bannerul Button 125×125
– bannerele verticale mari Skyscraper 120×600 si Wide Skyscraper 160×600
– bannerele (reptunghi-patrat) Small Rectangle 180×150 , square 250×250 , medium rectangle 300×250 , large rectangle 336×280
– bannerele (bannerele orizontale ) Half-size-banner 234×60 , full-size-banner 468×60 , Leaderbord 728×90 .
Foarte multe “guri” au spus ca bannerele publicitare au murit . Argumentand faptul ca sunt tot mai evitate de catre vizitatori site-urilor unde acestea sunt amplasate, pentru ca nu ar atrage destule click-uri si implicit nu genereaza comversii.
Intradevar s-au cheltuit bugete mari in campaniile de promovare online prin bannere , iar rezultatele nu au fost cele asteptate de clienti, dar aici apar mai multi factori care pot influenta succesul campaniilor.
Ma intreb cum poate genera un banner click-uri daca nu are un call to action (buton de actiune) ? Daca tot s-a investit timp si bani intr-un banner bun, cat de sigur este un client ca firma care se ocupa de acea campanie a ales cele mai bune site-uri pentru afisarea acelui banner ? Se pot promova fara sens pantofi de lux si ceasuri scumpe pe site-urile de jocuri pentru copii, forum-uri de CS sau multe alte pagini cu trafic provenit din seo spam .
Daca nu se incearca deloc o targetare ai spatiilor publicitare dupa nevoiele clientilor , bineinteles ca apar si discutiile nedorite. E cel mai simplu lucru sa pornesti o campanie si sa lasi tot pe automat pana se termina bugetul si pe urma sa printezi statisticile cu o tona de afisari.
Bannerele corect facute ( clare, aerisite care sa cumprinda logo-ul firmei, o lista cu serviciile/produsele oferite si prezenta adresei web ) ajuta mult la crearea unui brand (awareness) , iar prezenta continua pe internet nu face altceva decat sa creasca notorietatea acelei firme in randul consumatorilor. Nici bannerele stradale nu genereaza vanzari directe, cu atata mai mult cele din toaleta unui restauranta.
Un banner corect realizat poate transimite un mesaj fara a fi necesar ca utilizatorul sa dea click pe el.
Daca tot esti dezamagit de campaniile PPC , nu uita ca o campanie prin bannere CPM poate afecta pozitiv decizia clientilor, astfel as sugerea derularea in paralel a acestor doua tipuri de campanii, spre exemplu : a se folosi de campania CPM doar pentru a crea o imagine buna asupra unui produs , iar in paralel campania PPC cu scopul de a genera vanzarea acelui produs.
Tu mai folosesti bannerele ca modalitate de promovare ? Ai increderea in eficienta bannerelor pentru promovare ?
Academia de eCommerce by Silkweb – Editia 1
Cel Mai Mic Pret: Ce Pretentii Ai Sau Ce Oferi ?