Despre SEO am tot vorbit si eu si altii si o sa mai vorbim in continuare. Nu stiu cata lume stie ca serviciile de promovare web sunt menite sa aduca un trafic cat mai de calitate pe un site , adica acei vizitatori care sunt strict interesati de produsele / serviciile prezentate. Da spun sa aduca vizitatori nu clienti cum ar spune “expertii” . Procesul de transformarea a unui vizitator in client nu este tocmai simplu si la indemana oricui, pentru ca aici nu se mai pot apela la artificii sau metode back hat precum in cazul SEO, aici este vorba de sentimenul utilizatorului, de factorii lui de decizie, de modul in care este prezentata informatia pe site (IA – arhitectura informatie) , de modul simplu prin care acestia pot interactiona cu informatiile prezentate pentru a ajunge el unde ne dorim noi (UX – user experience )
Rata de conversie
O definitie pentru rata de conversie in online ar fi : raportul vizitatorilor care indeplinesc o anumita actiune pe site ( cumpara un produs, se aboneaza la newsletter, face o cerere de oferta etc. ) si totalitatea vizitatorilor acelui site.
In Romania media ratei de conversie la magazinele online este in jur de 1% .
Sfaturi pentru a creste rata de conversie :
– pentru magazinele online este foarte importanta afisarea unui numar de telefon in partea vizibila magazinului (de obicei in header si paginile de produs) ;
– afisarea datelor de contact care sa contina si numele persoanelor care raspund la telefon , plus adresa fizica a sediului firmei pe care o reprezentati ;
– informatii clare si corecte despre produs ;
– informarea clientului asupra costurilor de produs si politica de retur a produselor ;
– prezentarea garantiilor oferite ;
– este important ca timpul de livrare a produselor sa fie cat mai scurt (stiu ca aici mai depinde si de curier) ;
– calitatea imaginilor unui produs prezentat (pentru ca pozele vand) ;
– reducerea timpului de incarcarea a magazinului ;
– reducerea numarului de click-uri pana la finalizarea actiunii ;
– prezenta unor certificate de securitate in site ;
– atentie la politica de confidentialitate si la pastrarea / prelucrarea datelor clientilor ;
– stabilirea corecta a unui landing page atunci cand se apeleaza la PPC ;
– A/B testing folosind www.google.com/websiteoptimizer ;
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1yTjj9MnzRY[/youtube]
Concluzia mea : nu este destul sa ajungi in top-ul rezultatelor la google dupa numite cuvinte cheie, nu este de ajuns sa ai tone de vizitatorii pe zi (daca nu vinzi publicitate online, dar aici este o alta discutie intr-un viitor articol) , trebuie sa ai grija si sa sti ce sa faci cu vizitatorii site-ului tau.
Sfatul meu : pentru a creste rate de conversie investeste inteligent in serviciile de web design !
Tu ce rata de conversie ai ? Cum o masori ?