Stiu ca nu e nimic nou cand spun ca internetul e intr-o continua schimbare, doar ca schimbarile se fac tot mai repede in ultimul timp. Cand ma refer la schimbarile “de pe internet” ma gandesc in primul rand la modificari majore in algoritmul motorului de cautare Google, de care aproape orice owner de site este dependent, pe urma la oportunitatile care apar in social media, la noile optiuni puse la dispozitie de retelele sociale care in ultimul timp se inmultesc si se nisaza pe tipuri de continut, consumand tot mai mult timp din viata utilizatorilor.
Inca nu cred ca dimensiunea internetului a ajuns la maxim, dar sigur a ajuns la punctul in care fara investitii serioase nu mai poti dezvolta un proiect online. Legile nescrise ale internetului au punctat faptul ca acesta “rupe granitele” cand e vorba de comert, aduce orice produs / serviciu la un click distanta, oricine se poate face cunoscut in lumea intreaga indiferent de locatia acestuia. Acum ma gandesc ca o parte din aceste lucruri au fost posibile pana in uma cu putin timp la costuri relativ reduse, sau chiar fara costuri financiare directe, acolo unde persoanele din spatele unui proiect au cunostinte in materie de online.
Incotro se intreapta internetul ?Citeste mai mult
Salutare lume. Stiu ca nu am mai scris demult, fapt pentru care mi-am auzit si reprosuri, dar in ultima perioada tot timpul meu liber imi este ocupat cu munca.
Articolul ce urmeaza chiar nu este cu dedicatie pentru nimeni, sunt doar pareri personale pentru care astept sa fiu contrazis .
Hai sa trecem direct la subiect. Mai nou toata lumea e vrajita de fenomenul Facebook , in online, radio, TV, presa scrisa, garduri, bannere stradale, toalete publice, masini, autobuse, etc. peste tot vezi si auzi numai de facebook si asta pare a fi doar inceputul, pt. ca momentan sunt doar peste 3 milioane de utilizatori din Romania prezenti pe aceasta retea de socializare. Pana aici totul pare OK.Citeste mai mult
Daca acum un an am prezentat cum sta treaba cu retelele sociale sau am vorbit despre promovarea afacerii in retelele sociale, azi am sa vorbesc despre cum folosirea in exces a elementelor de socializare ne poate distruge afacerea din online.
Se stie, social media a luat o amploare mare in ultimul timp asa ca majoritatea proprietarilor de site-uri incearca sa foloseasca la maxim acest lucru intr-un mod mai mult sau mai putin corect.
Despre retelele sociale am mai vorbit in : facebook si rivalii si promovarea afacerii in retelele sociale. Mai jos alin Fusu explica cum stra treaba cu afacerile in cadrul retelelor sociale :
Desii Facebook are peste 227 milioane de utilizatori din toata lumea este serios amenintat de siteul de microbloging Twitter care a avut o crestere de peste 700% in ultimul an. Momentan acesti doi moguli ai retelelor sociale se lupta pentru atragerea a cat mai multor publicitari.
In luna iulie 2009 Burson-Marstellera realizat un studiu din care reiese ca 32% dintre companii opteaza pentru blogul propriu, in timp ce 29% sunt prezente pe Facebook, iar restul de 54% sunt pe Twitter. In Romania sunt active peste 7.500 de conturi pe Twitter.
Lista cu o parte din rivali Facebook :
Site-ul chinezesc de socializare Qzone.qq.com a fost lansat in 2005 si are 200 milioane de utilizatori
In Anglia Habbo.co.uk a strans 138 milioane utilizatori din anul 2000
Lansat in 2002, inainte de de MySpace, Facebook si Twitter , site-ul american Friendster.com a adunat 105 milioane utilizatori.
hi5 a fost lansat in 2003 , avand disponibile 37 de limbi pentru utilizatorii sai a aduna 80 milioane de membri, acesta fiind foarte iubit de catre tinerii din Romania.
Europeanul Netlog lansat in 2003 are peste 42 milioane de membri inregistrati.
A nu se uita faptul ca retelele sociale sunt canale importante pentru promovarea afacerii .