Deja aproape toata lumea stie ce reprezinta serviciile seo si aproape toti proprietarii de site-uri au nevoie de aceste servicii, doar ca o parte nu stiu ce costuri implica.
Avand in vedere faptul ca zilnic apar sute de noi pagini web pe fel si fel de nisa automat creste concurenta pentru cei deja prezenti in piata, sau luat invers pentru cei noi intrati in treaba cu online-ul este tot mai greu sa-si dezvolte afacerile in acest mediu daca nu dispun de un buget decent.
Mai departe am sa explic in cateva cuvinte si fara termeni tehnici motivele pentru care merita platite aceste servicii, care pot fi considerate ca o a doua investite in online alaturi de site-ul tau.
Ma gandesc ca toata lumea stie ce este un director web ( un site, structurat pe categorii din toate nisele in cele mai multe cazuri, care iti da posibilitatea gratuita de a-ti adauga propriul link cu scopul de a ranka in motoarele de cautare).
Inca directoarele web reprezinta cea mai simpla metoda de a face o campanie de link building . Aceasta metoda invechita si tot mai ineficienta din punct de vedere seo este practicata pe bani de nimic de catre “meseriasii in domeniu” . Din pacate la exemplu de spam: “iti inscriem situl in 500 de directoare web romanesti pt 10 eur” , cad tot mai multi clienti , care dupa o vreme se trezesc cu site-urile penalizate de catre motoarele de cautare.
De la un post mai vechi, despre cum faci o campanie de link building am decis sa vorbesc despre articole online .
Unul dintre cele mai eficiente moduri de a promova un site este postarea de articole in directoarele care permit acest lucru. Desi presupune mai multa munca si eventual costuri mai mari, link-urile provenite din articolele online par sa fie mai bine vazute de catre motoarele de cautare.
Treaba cu directoarele web este tot mai “rasuflata” pe zi ce trece, dar nu trebuie neglijata cand vobim despre seo .
Dece sunt mai bune directoarele de articole ?
Cum am spus si mai sus , acest timp de promovare presupune un volum de munca mult mai mare, decat simpla postare a unui site intr-un director web. Aceasta diferenta de munca si creativitate este rasplatita si de catre google. Am spus “creativitate” pentru ca este foarte important ca fiecare articol adaugat intr-un site sa fie diferit, nu facem un articol si dam copy-paste in toata lista pe care o avem. Este foarte important sa avem articole curate si diferite.
Cum scriem un articol ?
Pentru a scrie corect articole ai nevoie de putina creativitate si sa cunosti foarte bine site-ul care vrei sa-l promovezi. Practic in fiecare articol vorbesti despre povestea acelui site: dece e bun, ce ofera, cui se adreseaza , noutati din domeniu , etc.
Utilizarea cuvintelor cheie este foarte importanta, in acest sens trebuie stabilite prioritatile si sinonimele acestora si cuvinte relevante. Exemplu : daca se vrea promovarea site-ului unui agentii de turism, in continutul articolului se pot folosii urmatoarele expresiile : oferte turistice, vacante, sejur, servicii turism, urmate de locurile geografice sau orase.
Directorul de articole online , permite adaugarea acestor tipuri de articole cu , cod HTML , iar link-urile sunt dofollow. Pentru adaugarea unui link in articol trebuie folosit acest cod : <a href=”http://www.domeniu.ro”>link ancora< /a >
Unii zilnic altii periodic desfasoara campanii de link building ( adica duc link-uri spre site-urile proprii sau ale clientiilor ) pentru a obtine o pozitie buna in motoarele de cautare, in special Google.
Sa vedem cum se face si unde se face
Relevanta : este primul lucru si cel mai important care conteaza in aceasta campanie. Un exemplu de link relevant ar fi in acest context : daca tu au un magazin online cu articole sportive, te intereseaza doar link-uri din site-uri sau bloguri de pe aceasta nisa. Un link provenit dintr-un articol unde se vorbeste despre adidasi sau haine sport transmite o putere mai mare decat un link provenit dintr-un articol / site legat de piata imobiliara sau orice alt domeniu total diferit de afacerea ta.
Aici relevanta este ok si pentru useri. Daca omul este interesat de piata imobiliara, clar ca nu vrea sa-si cumpare un sort sau o pereche de tenisi, ci foarte probabil vrea sa vanda sau sa cumpere un imobil, de aceea link-ul la care este trimis trebuie sa fie relevant cu dorinta lui.
Directoarele web ajuta tot mai putin in obtinerea unor rezultate spectaculoase in ultimul timp pentru cuvintele cheie cu o concurenta ridicata. Cu toate aceste ele nu trebuie neglijate. Inscrie-ti site-ul tau in cele mai importante directoare web ( fara a pune un back link spre cei care cer acest lucru obligatoriu ) si nu uita de dmoz. Inscrierea trebuie facuta corect, in categoria dorita si utilizad mai cuvinte (ancore) diferite.
Schimbul de link-uri. Tot in aceste directoare se pot gasi foarte usor parteneri din nisa dorita pentru a efectua schimb de link (despre schimbul de link-uri am sa discut alta data). De asemenea cautand in google puteti gasi multi parteneri interesati sau nu de link exchange.
IMPORTANT: inainte de a cauta parteneri pentru schimbul de link promovati site-ul cat de mult se poate, nimeni nu accepta un astfel de schimb cu un site nou lansat.
Teoretic acestea sunt cele mai simple metode de a obtine link-uri spre pagina ta. Pentru a afla mai multe informatii despre acest domeniu urmareste acest blog .
Acest articol ar fi o complecatare pentru sfaturi de baza seo .
Criza inca e in floare pe la noi, spam-ul la fel, astfel folosindu-se de baze de date cu zecii de mii sau sute de mii de mailuri “expertii seo” de pe la noi au reusit sa educe clientii cum sta treaba cu aceste servicii si mai ales cu directoarele web.
Oferind consultanta seo ,observ mai nou tot mai multi clienti intreaba pe cate directoare web le este listat site-ul sau .. pentru o suma ( MICA ) de bani pe cate directoare web ii se adauga site-ul ?
Raspunsul este foarte clar si sincer; firma noastra nu cere bani pentru inscrierea in directoare web, abonamentele lunare se platesc pentru serviciile seo, care consta in ceva mai multa munca decat o simpla inscriere in directoare care oricum nu mai este prea relevanta pentru motoarel de cautare ex: google.ro
Nu demult am fost contactat de catre un client al carui site a fost inscris in mii de directoare de catre o “firma fantoma” pentru o suma de nici 20 eur. Omul era destul de disperat deoarece site-ul sau nu mai aparea nicaieri in google, iar tristetea l-a cuprins si mai mult cand i-am spus ca acest site este banat de google pentru spam. Despre seo pentru clienti am mai vorbit odata.
De retinut : serviciile web se platesc pe masura complexitatilor nu pe vorbe aruncante in vant de catre orice “meserias” care vrea sa faca bani de un suc si pe urma sa scrie pe blogul personal ca face bani pe internet. Directoarele web si-au pierdut din importanta in fata “ochilor” motoarelor de cautare, deci nu mai conteaza ca site-ul tau sa fie inscris in mii de directoare web.