Pentru cei care nu au fost la EcomTIM , dar sunt interesati de Google AdWords, dar si pentru cei care au fost si vor sa mai vada prezentarile, mai jos am postat filmari de la workshop. Vizionare placuta !Citeste mai mult
Timpul de obtinere a unor rezultate vizibile din SEO devine tot mai mare, asta datorita numarului mare de situri care apar, datorita faptului ca o parte din firmele concurente investesc bani in acest serviciu si nu in ultimul rand pentru ca motoarele de cautare au inceput sa favorizeze continutul publicat pe retelele sociale. Deci masurarea si interpretarea rezultatelor dureaza ceva mai mult timp.
Campaniile Google AdWords pot sa ofere rezultate imediate, acestea putand fi masurate si interpretate in cel mai scurt timp, lucru extrem de important in strategia de promovare a unui proiect.
PPC / CPC ( cost per click ) reprezinta suma platita pentru fiecare click primit pe reclamele postate de tine prin Google Adwords si mai nou Facebook Ads , acestea fiind cel mai frecvent utilizate in Romania.
Pentru ca intr-un post mai vechi am vazut cand e bine sa folosim google adwords , mai departe am sa descriu pe scurt cum sta treaba cu Facebook Ads.
Depasind numarul de 500 de milioane de utilizatori pe plan global, dintre care peste 1.5 milioane sunt romani, Facebook Ads iti afisaza reclamele acolo unde vrei, targetarea fiind foarte subiectiva. Astfel spus, daca vinzi online lenjerie intima de lux, poti elimina vizitele venite de la persoanele sub 18 ani, prin setarea tipului de relatie (singur/a, in relatie sau casatorit/a) te poti adresa direct posibililor clienti care crezi ca au nevoie de asa ceva si in plus isi pot permite din punct de vedere financiar un astfel de produs.
La inceputul anului 2010 Google a incercat sa reporneasca activitatea de promovare online prin serviciul Adwords. Prin acest serviciu utilizatorii pot beneficia de publicitate online masurata prin PPC (pay per click), mai precis, platesti doar ce primesti. In lunile ianuarie si februarie majoritatea posesorilor de conturi google au primit cupoane de reducere Google AdWords cu valaore de 150 sau 280 lei.
Multi au testat cu emotie acest serviciu, alti au vazut un succes dupa utilizarea acestuia, dar ca si in fiecare padure noua apar repede si “uscaturile” in cazul de fata cei care au incercat sa vanda aceste cupoane sau sa profite de slaba educarea a publicului pentru mediul online. Trebuie stiut faptul ca aceste cupoane sunt valabile numai pentru conturile noi create si se pot folosi numai o singura data.
Aceasta cuponiada de la Google AdWords a generat si noi idei de start-up in domeniul marketingului online , mai precis peste noapte, precum ciupercile dupa ploaie au aparut si firmele “specialeizate in domeniu” care ofera solutii de promovare prin serviciul de publicitate online AdWords. Majoritatea cer comisioane fara a da acces clientilor la eventualele statistici si rapoarte.
Cum se face? Se iau cateva mii / zeci de mii de adrese de email, se fac 2-3 site-uri / bloguri pe subodmenii gratuite unde “expertii” explica cum garanteaza ei cele mai mari vanzari si cele mai bune pozitii in google si se trimit ofertele (SPAM). A fost greu ?
Grav este faptul ca sunt multe firme, agentii de turism chiar si magazine oline care cad in plasa acestor noi “experti” in internet marketing (SEM). Sfatul meu ar fi ca cei ce primesc astfel de oferte sa nu le dea crezare , sa nu fie tensati de garantia succesului promis de acestia si sa nu fie atrasi de cele mai mici preturi legate de serviciile online. Niciodata o firma serioasa din domeniu nu va promite marea cu sarea si nu va garanta alte rezultate ce nu depind de ei, inafara de garantia unui produs final reusit.
In acest domeniu domeniu o firma poate garanta un web design original, texte si informatii autentice fara copy-paste de la concurenta, un site curat , bine optimizat atat din punct de vedere al incarcarii cat si optimizat pentru motoarele de cautare, practic o firma poate garanta petru ce face.
Nici o firma nu poate garanta locul 1 in google sau pozitii de top, asta din simplu fapt ca google nu este a lor, dar la aceste rezultate se poate ajunge cu multa munca si investitie financiara.
Efectul acestei cuponiade se va simti si in castigurile generate prin Google Adsense.
Tu cand ai de gand sa folosesti Google AdWords si cum ?
Agentia de marketing online, Kondiment lanseaza AdWords Seminar Leader, primul training AdWords din Romania.
Acest seminar se adreseaza atat incepatorilor cat si profesionistilor din marketing online, iar costurile de participare sunt de 125 euro pentru incepatori si 145 pentru profesionistii in domeniu.
Primul seminar, cel din 18.12.2009 se va adresa incepatorilor. Practic este o Initiere in AdWords , care va ajuta la indeplinirea obiectivelor de promovare online a unor servicii si produse. Cursul se va desfasura pe durata unei zi, ajuta la intelegerea notiunilor de publicitate online, gestionarea bugetelor de promovare in mediul online cat si a timpului investit in acest sens.
Al II-lea seminar are loc in data de 15.01.2010 si dupa cum ii spune si numele AdWords pentru Profesionisti se adreseaza celor mai avansati din acest domeniu. Aici participantii vor invata optimizarea campaniilor de promovare online, cresterea traficului venit din PPC (Pay per click) cat si cresterea ratei de conversie.
Participantii la aceste seminarii vor beneficia de un voucher de 50 USD pentru publicitate AdWords.
Afla mai multe informatii despre AdWords Seminar Leader .